EXIF – czyli standard metadanych dla plików graficznych wydany przez Japan Electronics and Information Technology Industries Association zawiera sporo informacji o obrazie.

Dzięki EXIF poznamy między innymi: nazwę aparatu, ustawienia – czas naświetlenia, wartość przysłony, ISO, ogniskowa, datę wykonania zdjęcia, rozdzielczość, rozmiar, wielkość, sposób pomiaru światła przez aparat, i wiele innych, itp.

Jak użytkownicy linuxa mogą najprościej i najszybciej zaglądnąć do danych ?

Firefox

Wybieramy z menu przeglądarki Narzędzia -> Dodatki -> pobierz dodatki i instalujemy EXIF Viewer. Dzięki temu dodatkowi nie tylko będziemy mogli zaglądać do danych EXIF obrazów znalezionych w sieci (np. w galeriach internetowych) ale również przeglądać EXIF’y własnych zdjęć. W menadżerze plików klikamy prawym przyciskiem, otwórz za pomocą -> firefox, następnie klikamy prawym na zdjęcie wyświetlone w przeglądarce i wybieramy: View Image EXIF Data. Wyświetli się okienko Exif Viewer, zaznaczamy Display Maker Note (żeby wyświetlić rozszerzone dane )oraz Use tables rather than list (żeby łatwiej się przeglądało). Potem szukamy Total Number of Shutter Releases for Camera, w moim przypadku 24 544.

Jest to o tyle prosta metoda, że przeglądarkę Firefox posiada prawie chyba każdy, uciążliwa dla tych którzy mają potrzebę przeglądania metadanych większej ilości zdjęć.

Firefox / www.linux4photo.wordpress.com

Firefox

 

Exif Viewer / www.linux4photo.wordpress.com

Exif Viewer

Reklamy